zondag 26 januari 2014

Workshop Handwerktechnieken

Sinds 3 weken ben ik op de dinsdagmiddag met een groepje meiden een workshop handwerktechnieken gestart. Ik ben deze workshop begonnen omdat een moeder mij de vraag stelde of ik haar dochters wat handwerktechnieken wilde aanleren. Op scholen worden ze niet meer gegeven. En ze merkt zelf hoe dankbaar ze in haar leven gebruik heeft gemaakt van verschillende handwerktechnieken die ze vroeger geleerd heeft.

We starten de les met een glaasje limonade en laten zien wat we thuis afgemaakt hebben. Ik leg een nieuwe techniek uit en we gaan aan de slag. De lessen duren 1,5 uur en bestaan uit zes bijeenkomsten. Eventueel kan de workshop uitgebreid worden met nieuwe technieken of verdieping van een techniek. Er zijn zoveel mogelijkheden te bedenken.


Met deze groep behandelen ik in vijf lessen de volgende technieken:
  • weven
  • borduren 
  • pompommen
  • punniken
  • macrameën
De zesde les gebruiken we om de losse onderdelen samen te voegen tot een tasje.  Hieronder foto's van het voorbeeld wat het beoogde eindresultaat gaat worden.





Het is enorm leuk om deze ijverige leergierige meiden iedere week nieuwe technieken aan te leren. Ze zijn zo enthousiast, de meeste hebben thuis hun werkjes afgemaakt en popelen om weer iets nieuws te leren. Ik heb nu een gemengde groep in de leeftijd van 8 tot 11 jaar. Hieronder een collage van foto's van onze bijeenkomsten.




Ik geef deze workshops aan huis in het centrum van Velp. Ik heb zoveel plezier in het geven van deze workshop dat ik het graag wil uitbreiden.  Mocht je na het lezen van de blog interesse hebben, neem dan contact met mij op. Het is wel zo gezellig om de workshop te doen met een groep die elkaar kennen. Je kan je dan ook als groep aanmelden voor een workshop die ik op maat kan maken afhankelijk van leeftijd, interesse en of wensen. 

Richtlijnen voor de groepen zijn:
  • leeftijd indeling van zes, zeven, acht en negen jaar
  • leeftijd indeling van negen, tien, elf en twaalf jaar.
  • groep grote minimaal zes personen en maximaal 10 personen*
* 10 personen alleen voor de oudere groep van zoveel mogelijk dezelfde leeftijd. Dit in verband met goed kunnen begeleiden en ongeveer gelijk opgaan in de lessen.

De kosten van de workshops zijn afhankelijk van de materialen die we gaan gebruiken en of al dan niet zelf voor gereedschap wordt gezorgd. Richtlijn is €10,00 per les.

Ik zie jullie reacties met veel belangstelling te gemoed.

Voor contact  Klik hier


****Ook voor eventuele andere workshops ben ik te benaderen bijvoorbeeld tekenen of handvaardigheid***





Geen opmerkingen:

Een reactie posten